2014(e)ko abenduaren 28(a), igandea

Musika tresnak gelan




Haur Hezkuntzan soinudun objektuak musika adierazpena eta komunikazioa lantzeko beste baliabide bat bezala azaltzen da. Gainera, adierazpen instrumentalak honako ikaslearen gaitasunak suspertzen ditu: kognoszitiboak, sentsorio-­motrizak eta sozio-­ afektiboak (Muñoz, 2010).

Horrela, haurtzarotik esperimentatuko da norberak era ludikoan eta, sormenaren garapenerako bidea bezalamusika-­tresnen interpretazioa bidez sortutako soinuekin, trebetasun psiko-­motoreak eta instrumentalak, musika-­adierazpena, erritmoaren zentzua, sozializazioaren eta taldeko kidetzako nozioaren, etab.

Beraz, Haur hezkuntzan musika arloa lantzeko tresnen erabilpena funtsezkoa da. Musikatresna soinuez esperimentatzen den jostailu bihurtzen da eta musika eta arte adierazpena garatzen da. Bere kanpoko itxuragatik eta produzitzen duen soinua eta jotzen den moduagatik erakargarritasun berezia dauka umearentzat. Konkretuki perkuziozko tresnak; hauek instrumentua kolpatuz soinua sortzen duten musika tresnak dira.  Ezagunenak hauexek dira: bateria, txalaparta, panderoa, danborrak, dunbalak eta tinbalak dira. Hauek dira, besteak beste, haur hezkuntzan erabiltzeko aproposenak: xilifonoa, metalofonoa, klabeak, pandereta, marakak... Bideo honetan ikus dezakegu haur hezkuntzako gela batean nola erabiltzen diren klabeak erritmoa eta azentua lantzeko (konpas bitarra):


Bideoa:https://www.youtube.com/watch?v=gMix230JinU 

Bibliografia: Muñoz, Juan Rafael (2000). La expresión instrumental en el ámbito escolar. Aula de Innovación Educativa, 97 zk.; 6-­‐7.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina