2015(e)ko urtarrilaren 5(a), astelehena

Disziplinen arteko harremana

Musikarekin batera zientziak eta arteak lantzen dira. Umeek musika ikasten ari direnean logika erabiltzen ari dira, horrela, matematikekin erlazioa eraikitzen da, esaterako, erritmoa ulertzea eta ondo eramatea. Bestalde, hizkuntza mota bat ikasten ari dira partitura bat irakurtzerakoan, beraz, lengoaia landuko dute. Eta, azkenik, baina ez garrantzi gutxikoa, artea daukagu, esprezioaren artea. Musikaren bitartez, umeek gai izango dira haien sentimenduak adierazteko eta aldi berean, irudimena lantzeko.

Musikaren Oinarrizko jarduerak, jokabide musikala konposatzean, interpretatzean eta entzutean ematen direla esan daiteke. Frega eta Cash-­ek (1980:7-­8) esan dute gizakiaren berezko gaitasunak lau alderdi hauen bidez adierazten direla: sortzailea, interpretea,entzulea eta kritikaria.
Sortzaile gisa: doinuak, erritmo-­motiboak, ahotsaren edota instrumentuen akonpainamenduak egiten ditu.
Interprete gisa: ahotsa eta gorputza erabiliko ditu berezko instrumentu bezala; eta gainera, instrumentu bat jotzeko teknika.
Entzule gisa: entzuten duen guztiaz jabetzen da: diskoak, irratia, telebista, ahotsez eta instrumentuz osatutako talde profesionalen edo ikaskideen kontzertuak.
Kritikari gisa: iritziak, aldekoak eta kontrakoak, adieraziko ditu irizpide eraikitzaile eta egokiarekin.



Bibliografia: Frega, Ana Lucía Eta Vaughan, Margery M. (1980). Creatividad musical. Fundamentos Y estrategias para su desarrollo. Bueno Aires: División Desarrollo Musical.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina